Verzenden & Retourneren

Alle pakketten bestellingen worden met Post NL of DPD verzonden.
Als het gewicht en/of formaat van de bestelling het niet toelaat om deze met PostNL of DPD te verzenden maken wij gebruik van de vrachtwagens van Transmission. Het voordeel hiervan is dat zij weten hoe ze met zonnepanelen moeten omgaan en dat omvormers niet worden gesorteerd via een lopende band of glijbanen. Je kan er dus van op aan dat je bestelling in goede handen is tijdens transport.
Wij maken voor het verzenden altijd een afspraak wanneer het ontvangen kan worden.

Levertijd:
Levertijden van producten staan duidelijk bij de artikelen aangegeven.
2-5 dagen is standaard voor bijna alle artikelen, ook voor zonepanelen en omvormers.
2-4 weken betekend dat zonnepanelen niet op voorraad zijn, maar wel reeds besteld en onderweg.
4 weken of langer betekend dat de producten nog uit het buitenland moeten komen en een lange levertijd verwacht wordt.
In uitzonderlijke gevallen is de levertijd anders dan aangegeven en bellen wij u om tot een passende oplossing te komen.

Verzendkosten:
Kosten van verzending worden berekend op basis van formaat en gewicht. Wanneer je alle gewenste artikelen in het winkelmandje bij elkaar klikt worden in de winkelwagen de verzendkosten aangegeven. Deze verzendkosten zijn slechts een bijdrage in de werkelijke kosten en hiervan kunnen wij niet afwijken. Verzending is gratis bij bestellingen boven de €10.000 met uitzondering Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen.

Retourneren / Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder het product in bezit heeft gekregen.
Indien u heeft gekozen voor een dienst, zoals een cursus of installatie van zonnepanelen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na het bevestigen van de order.

Om gebruikt te maken van het herroepingsrecht verzoeken stuur je een e-mail, al dan niet met het modelformulier, naar [email protected]. Uiterlijk binnen 14 dagen na het herroepen dienen de producten retour gestuurd te worden. 


Indien u één of meerdere artikelen wenst terug te sturen, gelieve de volgende richtlijnen te volgen:
1) U stuurt, binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen, een e-mail naar [email protected], waarin u ons op de hoogte stelt welk artikel u wenst te retourneren. Ook vermeldt u het artikelnummer en het ordernummer van de bestelling.
2) U stuurt het product met alle geleverde toebehoren in originele staat, verpakking en ongebruikt terug met een kopie van uw factuur en ordernummer. Na ontvangst en verwerking van uw retourzending door onze retourafdeling zal het bedrag binnen 14 dagen teruggestort worden op de rekening, waarmee de bestelling betaald is.
Let op: Wij ontvangen regelmatig retourzendingen zonder enige info of papieren. Het is voor ons dan een puzzel van wie het komt, waarom het retour gestuurd is en aan wie wij iets moeten terugbetalen, waardoor terugbetaling onnodig lang op zich laat wachten. Vergeet dus niet de juiste papieren bij te sluiten.

De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Wel vergoeden wij de verzendkosten die u bij het plaatsen van uw oorspronkelijke bestelling betaald hebt. Stuurt u een gedeelte van een bestelling retour, dan vergoeden wij de verzendkosten voor dit gedeelte. 

Retouradres:
Retourafdeling Solar Bouwmarkt
Musicalstraat 7B
1323VR  Almere


Terugbetaling
Nadat gebruik van het herroepingsrecht ontvang je alle betalingen, inclusief verzendkosten voor de levering, binnen veertien dagen terug.
Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.

Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
- Op maat gemaakte producten zoals installatiemateriaal, op lengte geknipte kabels en samengestelde groepenkasten
- Aangebroken verpakkingen omdat er minder producten worden besteld dan er standaard in één verpakking worden geleverd
- Overige op maat gemaakte of samengestelde producten
- Reeds uitgevoerde werkzaamheden zoals het maken van legplannen, systeemontwerp en (voorbereidende) installatiewerkzaamheden
- Zakelijke klanten

Afhalen
Afhalen kan bij ons magazijn aan de Musicalstraat 7B te Almere. Daarvoor gelden de volgende spelregels:

  • Leuk dat u langskomt! Wij helpen graag en zouden het vervelend vinden als u lang moet wachten. Let daarom even op onderstaande puntjes
  • U wordt het snelste geholpen als u op afspraak komt. Ook de 'binnenvallers' helpen wij met alle plezier, maar als u op afspraak komt weten we zeker dat er direct iemand beschikbaar is om u te helpen.
  • U doet vooraf de bestelling in de webshop en selecteert bij verzendmethode 'Afhalen'.
  • U kunt vooraf betalen in de webshop, of bij afhalen met PIN, Credit Card (let op de extra kosten!) of Contant in Euro's (Boven de €10.000 in contanten zijn wij verplicht deze transactie te melden).
    Zonder volledige betaling kunnen wij uw goederen helaas niet meegeven.
  • Heeft u nog technische vragen? Geef dit dan aan tijdens het maken van de afspraak. Dan zorgen wij dat er een kop koffie en iemand met voldoende know-how beschikbaar is om al uw vragen te beantwoorden. Onze installateurs delen hun kennis graag!